اداره تعاون روستايي شهرستان بهاباد افتتاح شد

بهاباد"حاتمي"خبرنگاريزدفردا: با حضور نماينده سازمان تعاون روستايي استان يزد، فرماندار، مدير جهاد كشاورزي، برخي از رؤساي ادارات، كشاورزان، باغداران، دامداران و تشكلهاي بخش كشاورزي، نمايندگي تعاون روستايي شهرستان بهاباد افتتاح شد.
در مراسم افتتاحيه كه در مديريت جهاد كشاورزي برگزار شد ابتدا رحمتيان مدير جهاد كشاورزي بهاباد ضمن عرض خوش آمدگويي به حاضران، از وجود 5 تعاوني روستايي در شهرستان خبر داد و در ادامه گزارشي از بخش كشاورزي و تعامل و ارتباط با شبكه تعاوني ها ارائه كرد.
در ادامه فرماندار بهاباد از جذب حدود بيست ميليارد ريال اعتبار در بخش كشاورزي طي يك سال گذشته در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بخش كشاورزي به عنوان مولد توليد نياز است در اجراي هر چه بهتر قانون هدفمندي يارانه ها همراه شود و بسته هاي حمايتي دولت در اين بخش نيز مشخص و ابلاغ شده و يكي از بازوهاي اجراي هر چه بهتر اين قانون در بخش كشاورزي شبكه تعاونيها و تشكلهاي بخش كشاورزي مي باشد.
"احمد قاسمي" دلايل شكل گيري تعاوني ها را خدمت رساني هرچه بيشتر به روستائيان و كشاورزان در جهت تأمين مايحتاج زندگي و نيز فروش محصولاتشان در بازار دانست.
وي همچنين به تيموري مسئول نمايندگي تعاون روستايي شهرستان بهاباد در پذيرش مسئوليت و پست جديد تبريك گفت و آرزو كرد وي ضمن بهره مندي از توان خود و همكارانش و همچنين تعامل خوب با مدير سازمان تعاون روستايي استان، فرماندار و مدير جهاد كشاورزي بتواند منشاء خدمات ارزنده و تاثيرگذاري در حوزه تعاوني ها باشد.
نماينده سازمان تعاون روستايي استان و رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان بافق، اهداف سازمان تعاون روستایی را تأمین پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی و بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها دانست كه در سه بُعد وظایف هدایتی، حمایتی و نظارتی قابل تقسیم است.
"علي فلاح" افزود: آموزش اصول و ارزشهای تعاون، روش اداره تعاونی ها، اشاعه فرهنگ تعاون، تعلیم و تربیت نیروی انسانی و توسعه روابط فی مابین تعاونیها از جمله اهم وظایف هدایتی سازمان تعاون روستایی است. ارائه خدمات فنی و مشاوره ای، مالی و اعتباری و حقوقی، بازاریابی و بازاررسانی، تأسیساتی و زیربنایی و دفاع از منافع صنفی شبكه نیز از وظایف حمایتی این سازمان می باشد. ارائه خدمات حسابرسی، نظارت و راهنمایی و مراقبت در فعالیتهای مختلف تعاونی ها و ارائه خدمات در جهت تهیه و تنظیم بودجه، اسناد مالی، آئین نامه و مقررات از جمله وظایف نظارتی سازمان می باشد.

در پايان نمايندگي تعاون روستايي شهرستان افتتاح و "مجيد تيموري" به عنوان نماينده سازمان تعاون روستايي استان در شهرستان بهاباد معرفي شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا